Eğitim Fakültesi->SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • Amaç
    Hedef
    Program Yeterlilikleri
    Müfredat Dersleri AKTS Kredileri
    Alınacak Derece
    Kabul Koşulları
    Mezuniyet Koşulları
    Ölçme ve Değerlendirme
    Bölüm veya Anabilim Dalı Başkanı
    Program Çıktıları
    Ders & Program Çıktıları Matrisi
    TYYÇ - Program Temel Öğrenme Çıktıları İlişkisi
    Temel Alan Yeterlilikleri/Program Temel Öğrenme Çıktıları İlişkisi



    Bölüm Başkanı:Yrd.Doç.Dr. Kemal KAYA
    Bölüm Kordinatörü:Arş.Gör. Selami TANRIVERDİ

    Sosyal Bilgiler dersinin içerdiği bilgi, beceri ve değerleri öğrenmenin yanı sıra, bilimsel düşünceyi benimsemiş, haklarını bilen ve kullanan, ülkesinde ve dünyada yaşananlara karşı insani duyarlılığa sahip, demokrat, laik, Atatürk devrimlerine saygılı, çağdaş öğretmenler yetiştirmektir. Sosyal Bilgiler, ilköğretim okullarında iyi ve sorumlu bir vatandaş yetiştirmek amacıyla, Sosyal Bilimler disiplinlerinden seçilmiş bilgilere dayalı olarak öğrencilere toplumsal hayatla ilgili temel bilgi, beceri, tutum ve değerlerin kazandırıldığı bir konu alanıdır. Sonuç olarak Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nın temel amacı, ilköğretim okulu 6,7 ve 8. sınıflar için sosyal bilgiler öğretmeninin sahip olması gereken temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıklara sahip öğretmen yetiştirmektir. Mezunların büyük çoğunluğu bu alanda çalışırken, bir kısmı da özel sektörde görev alabilmektedir. Ana bilim dalında, 3 Yard. Doç. öğretim üyesi ve 1 öğretim görevlisi bulunmaktadır.